چکیده مقاله

 

مقاله حاضر به تحلیل کیفیت خدمات رفاهی در پرتو اصل بازاریابی بیمه در ایران می پردازد. هدف ارزیابی وضعیت اجتماعی بیمه و نقش آن در رفاه و توسعۀ بازاریابی است و این ارزیابی و تحلیل در سطوح مختلف آماری در راستای شاخص ها و مولفه های خاص در جهان و ایران قابل بررسی ست. اتخاذ رویکرد بازاریابی در شرکت های بیمه در هماهنگی بهتر خدمات رفاهی و ایجاد ارزش برای مشتریان شان, کمک شایانی می کند. بازاریایی نیز به طور مشابه همین ارزش را برای مشتریان درونی ایجاد می کند . هیچ دولتی قادر به اجرای موثر بازاریابی بیمه نمی باشد مگر اینکه به کیفیت خدمات دولت رفاهی خود توجه نماید. مقاله حاضر از نوع مروری و توصیفی و تحلیلی ست و لذا به روش اسنادی و کتابخانه ای با توجه کارهای انجام شده در این زمینه انجام شده است. نتایج مطالعات صورت گرفته بیانگر این مساله است که بین کیفیت خدمات رفاهی و اصل بازاریابی بیمه رابطه معناداری وجود دارد. متغیرهای زیادی در کیفیت خدمات رفاهی بیمه ها و بازاریابی بیمه موثرند که عبارتاند از: رضایتمندی کارکنان واحدها، تعامل و هماهنگی بین واحدها، توان مدیر واحد، سیستم ارزیابی عملکرد، توان کارکنان واحدها، تقسیم وظایف و تعهد کارکنان واحدها، ارزیابی بازاریابان، ایحاد دفاتر بیمه ای، مدیریت فروش و کسب و کار بیمه و غیره…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

پست های مرتبط